Fredagen den 12 juni är det sommaravslutning och studentutspring på Nils Fredriksson Gymnasium.
Gemensam avslutning för alla gymnasieelever sker på innergården och startar klockan 10.30.
Efter avslutningen släpps år 1, år 2 och introduktionsprogrammet på sommarlov medan årets studenter fortsätter festligheterna med fotografering, gemensam lunch och annat trevligt.
Studentutspringet startar klockan 15.00 på skolans innergård, Börringevägen 10 i Svedala. Nära och kära till studenterna får gärna delta på plats under utspringet för att tillsammans göra dagen oförglömlig.
Tänk på att bengaler och fyrverkerier inte får användas. Inte heller konfettikanoner med konfetti gjort av annat material än papper, eftersom konfettin blir till skräp i naturen. Istället för plastkonfetti går det utmärkt att använda nedbrytbar konfetti av till exempel rispapper, blomblad, rispuffar, solrosfrön, såpbubblor, torkade löv och blommor.
